Nedávno som sa dostal k jednému článku. Autori skúmali aký je rozdiel v reakciách zákazníkov, keď je na „homepage“ použitá klasická fotografia z fotobanky a fotografia skutočnej osoby. Najskôr si z fotobanky vybrali fotografiu mladej sympatickej vysmiatej dámy so slúchatkami a mikrofónom pripravenej okamžite pomôcť klientovi. Potom túto fotografiu vymenili za fotografiu človeka z „reálneho života“ spoločnosti a to samotného zakladateľa spoločnosti. A výsledok? Keď sa použila fotografia zakladateľa spoločnosti, tak sa počet návštevníkov, ktorí požiadali o bezplatnú konzultáciu, zvýšil o 34,7%.
Podľa mojich odhadov minimálne 90% všetkých fotografií na firemných webových stránkach je práve z fotobánk.
Používate tiež ako väčšina na svojich stránkach len fotografie z fotobánk? Ak mi cez kontaktný formulár zašlete kontakt na Vás spolu s adresou Vašej webovej stránky, rád sa na Vašu stránku pozriem a poskytnem Vám bezplatnú telefonickú konzultáciu ako a aké fotografie by mohli vylepšiť jej design.
Ak Vás zaujímajú detaily vyššie uvedeného experimentu, nájdete ich na stránke Martketing Experiments Blog.
Záver teda je, že ľudia radšej nakupujú od toho koho poznajú a dôverujú mu a to aj napriek tomu ak nevyzerá ako dokonalá modelka z časopisu.