Keď mal pred pár rokmi klient požiadavku na biznis portrét, znamenalo to nafotiť zopár tzv. headshotov – portrétov hlavy a pliec na jednofarebnom prípadne mušelínovom štúdiovom pozadí. V súčasnosti už oveľa častejšie môžete nájsť biznis portrét zakomponovaný v reálnom prostredí, ktorý pôsobí prirodzene a moderne. Samozrejme aj v budúcnosti budú mať klasické headshoty stále svoje miesto. Ale ja „prorokujem“, že už nebudú mať takú dominantnú rolu.
Zvolené prostredie môže byť neutrálne. Vtedy svojou farebnosťou a abstraktnosťou, dosiahnutou rozostrením pozadia, len dotvára portrét a robí ho prirodzenejším a zaujímavejším. Alebo môže ísť o prostredie, ktoré daného človeka vystihuje a k nemu patrí. Napríklad klavírny virtuóz v koncertnej sále alebo výrobný manažér na „veliteľskom mostíku“ vo výrobnej hale.
Takéto portréty môžu byť použité napr. ako profilová fotografia na internetovej stránke alebo profesionálnej sociálnej sieti. Ďalej ako ilustračné fotografie k článkom v novinách a časopisoch, prípadne vo firemných materiáloch. Samozrejme ako pri všetkom, na rôzne použitie, rôzne profesie, rôzne pozície sa môže najlepšie hodiť iný druh a iná kompozícia business portrétu. To je ako s univerzálnymi pneumatikami. Dá sa na nich jazdiť aj v lete aj v zime, ale zimným alebo letným pneumatikám sa v danom ročnom období zďaleka nevyrovnajú.
A potom sú biznis fotografie, ktoré už klasickými biznis portrétmi ani nie sú. Zobrazujú určité situácie z pracovného života. Môžu byť skutočné alebo zinscenované (v takomto prípade to ale z fotografie nesmie byť poznať :-)). Ich cieľom je vtiahnuť do deja – ukázať zamestnancom výrobného podniku čo robí ich manažér celý deň, kupujúcim kde sa vyrába ich obľúbený produkt, obchodným cestujúcim ako sa o nich postará personál hotela a pod.
Tak ako? Zapáčili sa Vám takéto biznis fotografie?