profilová fotografia

profilová fotografiaObčas ma klienti kontaktujú s požiadavkou, že potrebujú len 1 fotografiu do životopisu. Na tom nie je nič zlé, avšak pre súčasného moderného človeka majú biznis portréty omnoho širšie využitie. Kde všade je teda v dnešnej dobe profesionálny biznis portrét nevyhnutnosťou?

  1. Fotografia v štýle biznis len pre životopis? Vôbec nie! Potencionálni zamestnávatelia alebo “headhunteri” automaticky zisťujú informácie o kandidátovi na internete, najmä na sociálnych sieťach. Všetkým je jasné, že vizuálna prezentácia je veľmi dôležitou súčasťou celkovej prezentácie samého seba. Akú máte “profilovku” na LinkedIn?
  2. Podnikáte on-line? Dajte si svoj biznis portrét na Vašu webovú stránku alebo firemný blog. Pamätajte, že ľudia chcú robiť biznis s tým, koho poznajú. Dobrý portrét z Vás urobí pre nich “známu tvár”.
  3. U nás je zatiaľ málo využívané vytlačenie vlastnej fotografie na vizitkách. Psychologickými štúdiami je dokázané, že vizitka s tvárou osoby sa ľahšie zapamätá a omnoho ťažšie ju vyhodíte do koša oproti vizitkám bez fotografie.
  4. Zvážte použitie fotografie v hlavičke Vašich listov a e-mailov. Listy s fotkou sú osobnejšie, vzbudzujú väčší záujem a je ťažšie ich odignorovať.
  5. Spoločnosti majú pre biznis portréty svojich zamestnancov tiež široké použitie. Od profilových fotografií na firemných “webkách”, cez ilustračné fotografie na webe, tlačené firemné materiály, výročné správy, firemné časopisy až po fotografie, ktoré sa posielajú klientom a partnerom, aby vedeli s kým „majú tú česť“. Kvalitné biznis fotografie pomôžu vybudovať pocit spriaznenosti s potencionálnym zákazníkom a upevniť vzťah medzi spoločnosťou a jej klientami.
  6. Mnoho ľudí je aktívnych v neziskovom sektore a pravidelne sú v kontakte s externým prostredím, napr. pri zháňaní financií, organizácii akcií, v styku s médiami apod. Opäť platí – keď Vaši partneri niekde uvidia Vašu fotografiu a neskôr sa s Vami osobne stretnú, budete pre nich známejší a budú Vás ochotnejšie počúvať.
  7. Využívate pre svoju firmu reklamu na bilbordoch, autách, budovách? Prečo namiesto tváre modelky z fotobanky nevyužijete v kampani svoju tvár? O štúdii, ktorá skúmala rozdiely vo vnímaní fotobankových fotografií a fotografií reálnych ľudí si môžete prečítať v článku Používate fotografie z fotobánk? Možno by ste ich mali vymeniť.

 

Biznis-portret-je-dolezity (2)Veľmi ma potešil klient, ktorého som nedávno stretol po niekoľkých rokoch. Povedal mi: „Som veľmi rád, že Ste mi spravil celú kolekciu rôznych biznis portrétov. Pravidelne ich používam keď treba nejakú fotografiu do článku, do firemných materiálov alebo do rôznych profilov na webe.“ V takomto prípade sa určite dá hovoriť o biznis fotografiách ako o dobrej investícii.

Biznis portréty, ak človek nezmenil moc svoj vzhľad, sa pokojne môžu používať aj 10 rokov, kým sa stanú už príliš neaktuálnymi. Takže aj keď sa tak ako väčšina ľudí neradi fotografujete, raz za 10 rokov sa to vydržať dá, no nie? 🙂

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound